Wij gaan uit van het individu bij elke training

Training & Coaching

Meer dan 30 jaar ervaring in opleiding en training!

Coniche Business School is sinds 1984 dé autoriteit in trainingen en opleidingen op het gebied van klantrelaties en klantmanagement. Onze kracht ligt in onderwijs op het snijvlak van marketing, verkoop en klantenservice. ‘Customer management’ noemen wij dit overkoepelende vakgebied. Ons portfolio omvat maatwerktrainingen, maar ook een groot aantal trainingen en workshops via open inschrijving. Ook verzorgen wij erkende opleidingen op diverse niveau’s: van MBO- tot en met Post HBO-opleidingen en MBA. We bieden een doorgaande leerweg voor klantcontactprofessionals: van medewerker tot middenkader en hoger management.

 

Direct naar ons aanbod Trainingen

 

Onze trainingsmethodiek: DANCE© & Action Learning. Wij gebruiken, naast Action Learning als bewezen didactisch model, ook een eigen ontwikkelde methodiek: DANCE®. Deze methodieken zijn anders dan de traditionele didactische modellen en zijn gericht op het vergroten van de leeracceptatie waardoor de resultaten en prestaties van de deelnemers ook verbeteren. In onze opleidingen en trainingen betekent DANCE® dat we elke deelnemer klantgericht benaderen. DANCE® staat voor

  • Diplomacy
  • Acceptance
  • Negotiate
  • Consensus
  • Effectuate

De individuele opleidingsvraag en behoefte van de medewerker staan centraal, maar wel altijd in lijn met de concrete doelstellingen van de organisatie.

Action Learning is een dynamisch en krachtig leerconcept dat zich richt op praktijkvraagstukken. Daarnaast is een belangrijk uitgangspunt van Action Learning dat de studenten zelf verantwoordelijk zijn voor hun leerproces. De theorie wordt continu getoetst aan de beroepspraktijk en de focus ligt op lerend werken en werkend leren. Bij DANCE® en Action Learning zijn de docenten en trainers minder sturend, maar voornamelijk faciliterend en inspirerend. Hierdoor creëren we actief lerende studenten en organisaties, waarin ruimte is voor feedback op een positieve en ondersteunende manier.

De uitgangspunten van DANCE® zijn:

  • Het individuele leerproces van studenten staat centraal, maar wordt wel gekoppeld aan organisatiedoelstellingen;
  • Theorie wordt continu getoetst aan de beroepspraktijk;
  • Er is voortdurende zelfreflectie op realisatie van zowel persoonlijke leerdoelen als doelstellingen van de organisatie;
  • De focus ligt op lerend werken en werkend leren;
  • Digitale ondersteuning door TE-learning (Technology Enhanced learning). Het resultaat is een structurele, pro-actieve en klantgerichte aanpak. Maar het is ook een leercultuur, een zorgschil waarbinnen mensen fouten kunnen en mogen maken. DANCE® sluit maximaal aan op de individuele behoeften van de deelnemers.