Blog

Persbericht: rebranding

Houten – Philipse Business School en School for Customer Management veranderen hun naam per 1 april 2019 in Coniche (Business School) om zo nog beter de krachten tussen de verschillende disciplines te combineren. Voor het optimaliseren van klantcontact wordt nu meer dan 25 jaar ervaring verenigd in één kennishuis.

Eén herkenbaar en zichtbaar Kennishuis voor klantcontact: Coniche!

“Klantcontactoptimalisatie is een vak dat vanuit meerdere disciplines benaderd moet worden wil het goed renderen. Daarom bieden wij naast advies en analyse ook trainingen en opleidingen, zodat onze klanten de theorie in de praktijk kunnen brengen met hun eigen mensen. Zo bouw je aan een duurzame omgeving voor klantcontact.”, aldus Marco Vianen van Coniche.

Coniche, één sterk merk

Naast advies en analyse, (interim) management, recruitment en training & coaching, biedt Coniche een breed scala aan opleidingen, van MBO tot MBA. Juist door deze combinatie onderscheidt Coniche zich van de traditionele consultancy. Wij staan dichtbij onze relaties. Om samen een duurzame inrichting te creëren.

Theorie en praktijk: ‘Coniche weet van klanten’

‘Coniche weet van klanten’. Een slogan die de combinatie van onze kennis en aanpak, nuchter en oer-Hollands beschrijft. Wij hebben de overtuiging dat ons vakgebied altijd in beweging is, op alle verschillende fronten. Dát is de reden waarom wij de kennispartner voor onze relaties zijn op het gebied van klantcontact; Coniche weet van klanten.

Ben je benieuwd naar ervaringen van onze relaties met onze manier van werken? Bezoek onze nieuwe website www.coniche.nl.

Meer informatie over Coniche? Bel met Marco Vianen 06 55794101 of mail met m.vianen@coniche.nl

Coniche rebranding, bekijk de animatie!

Bekijk hier de animatie over de rebranding naar Coniche weet van klanten!

Een slogan die de combinatie van onze kennis en aanpak, nuchter en oer-Hollands beschrijft. Wij hebben de overtuiging dat ons vakgebied altijd in beweging is, op alle verschillende fronten. Dát is de reden waarom wij de kennispartner voor onze relaties zijn op het gebied van klantcontact; Coniche weet van klanten.

Student over de MBA Leadership

Toen ik begon aan de MBA module Leadership dacht ik dat het een vrij theoretische en wetenschappelijke module zou gaan worden waar Covey en Kotter centraal zouden staan. Echter ging de module Leadership echt over mezelf. Over mij als persoon en over mij als leider. Wie ben ik en hoe, of waarom, reageer ik in bepaalde situaties. Welk gedrag laat ik dan zien en hoe kom ik over op anderen. De colleges waren steeds weer enorm inspirerend. Continu een andere kijk op leiderschap en het gebruik van verschillende leiderschapsstijlen. De theorie en de praktijk, de wetenschap en de omgeving, het lichaam en de geest, kwamen pas echt in verbinding met elkaar. De module Leadership heeft mij als persoon, als individu, als leider en als volger een completer mens gemaakt. Het was geen eenmalige ervaring, het was een onderdeel van een doorlopend proces. Zoals Covey zegt; Je houdt voortdurend je koers en je waarden voor ogen en je probeert je leven daarop af te stemmen.

Kees de Vreugd – Directeur operations – Greenchoice

Ook met 400.000 klanten is Greenchoice nog steeds een jonge hond in de energiemarkt. Vijftien jaar geleden begon het duurzame energiebedrijf als ambitieuze start-up. Die sfeer hangt er nog steeds. Veel jonge mensen, allemaal met duurzaamheid in het DNA. Uitdaging in deze tijden van groei? Het vrije klantcontact zoals het ooit was bedacht, gestructureerd mee laten groeien.

‘Coniche bracht structuur aan, zodat de operatie in een goede cadans kwam’

Lees het volledige interview

Bij Vereniging Eigen Huis telt persoonlijkheid even zwaar als het cv

Trots zijn ze bij Vereniging Eigen Huis (VEH) dat ze in de afgelopen periode twee managers en een WFM-specialist hebben kunnen werven voor het Informatie & Advies Centrum (I&AC). Coníche heeft de vereniging geholpen en bracht deze nieuwe medewerkers binnen met de beproefde werkwijze van luisteren, meedenken en matchen op persoonlijkheid.

Het I&AC van Vereniging Eigen Huis adviseert eigenwoningbezitters op juridisch, bouwkundig en financieel/fiscaal terrein. Daarnaast is er de ledenservice die vragen beantwoordt over het lidmaatschap en over collectieve acties van Vereniging Eigen Huis voor de inkoop van bijvoorbeeld energie zonnepanelen of op het gebied van duurzaamheid.

blog_image:article_conich_15235186775acf0cd514f51.jpg:end_blog_image
HR-adviseur Pauline van Vliet en Hein Kruider manager van het Informatie en Adviescentrum

Continu verbeteren
HR-adviseur Pauline van Vliet is erbij als medio vorig jaar de werving begint voor een nieuwe manager voor het I&AC. Coníche weet de juiste match te maken door Hein Kruider voor te dragen: een ervaren manager met een achtergrond in klantprocessen, de ICT-kant, optimalisatie en werken vanuit een visie. En: continu verbeteren en mensen daarin meenemen.

‘Werkwijzen stonden nog in de kinderschoenen en de buitenwereld veranderde snel’ – Hein Kruider

‘Werkwijzen stonden nog in de kinderschoenen’, vertelt Hein Kruider, ‘en de buitenwereld veranderde snel. VEH moest mee, en daar was externe expertise bij nodig. WFM bijvoorbeeld bestond vooral uit roosteren op de korte termijn en was vooral een taak van de teammanagers. Ook de inzet van kanalen bleef achter. Voor alles moest je bellen of mailen, online was nog te weinig ingeregeld.’

Lees het volledige interview

 

ONVZ – Training Professioneel Klantcontact

“In april hebben al mijn Service Team medewerkers een training Professioneel Klantcontact gehad. Ze hebben allemaal aan het begin van de training aangegeven waar ze moeite mee hadden. Dit is duidelijk in de training aan de orde gekomen. Tijdens de training hebben ze het hier over gehad en tips en handvaten voor gekregen. Wat ik na de training duidelijk heb gemerkt is dat ze ook openlijk aangeven wat ze lastig vinden en vragen hiervoor ook direct hulp als het even niet lukt. Ook weten ze een lastig gesprek om te draaien en weten ze ook heel goed de vraag achter de vraag te achterhalen. Wat ik merk is dat de gesprekken nog makkelijker verlopen. Na de training heb ik gemerkt dat ze ook onze coaches steeds meer vragen om een gesprek te bespreken en durven te vragen wat had ik hier beter of anders kunnen doen. Daarnaast geven ze ook steeds meer aan als een gesprek niet naar hun wens is verlopen en gaan hierover in gesprek. Dit is mooi om te zien en geeft iedereen de kans om nog beter te worden. Ik ben hier echt heel blij mee.”

Begeleiding leiderschapsdag ABN-AMRO

“Binnen het ABN AMRO Customer Contact center werken we toe naar een cultuur, een way of working, van ‘Happy Employees –> Happy Customers’. Een reis waarin o.a. meer autonomie en meer eigenaarschap centraal staan. Coniche heeft mij en ons hele leiderschapsteam op onze leiderschapsdag zowel geïnspireerd als uitgedaagd t.a.v. de leiderschapsuitdagingen- en de consequenties van deze reis. D.m.v. interactieve sessies (doen is het nieuwe denken) heeft Coniche ons laten doorleven wat de drijfveren achter happy employees zijn en hoe wij als leiders daar invloed op hebben. Met ervaren trainers, waaronder de coach van het eerste zelfsturende Topsport team ter wereld, heeft Coniche ons veel “eye openers” gegeven in autonomie, zingeving, loslaten en eigenaarschap.”

Jumbo over de trainingen van Coniche

In 2018 hebben wij gebruik gemaakt van de diensten van Coniche. Vanuit een intake gesprek hebben wij onze wensen besproken en op basis van die input heeft PBS een 0-meting gedaan bij alle medewerkers van het Jumbo Service Center. N.a.v. de resultaten hebben we gezamenlijk de trainingen opgezet. De samenwerking met Bianca Eveleens in deze was zeer prettig. De medewerkers vonden de trainingen zeer leerzaam en toepasbaar in de praktijk. De 1-meting in november en december lieten een duidelijk verschil zien t.o.v. 0-meting. Ook tijdens deze 1-meting was het contact met de medewerkers van de PBS zeer aangenaam. Wij zijn voornemens om in 2019 wederom gebruik te maken Coniche.

Student over de MBA Leadership

De Module Leadership heeft mij enorm geholpen in het zetten van de volgende stap in mijn carrière. Er is veel aandacht voor persoonlijke gesprekken en tips van de docent zijn meteen toepasbaar in de praktijk. De vertaalslag van theorie naar het dagelijkse werk wordt goed gemaakt en dat zorgt persoonlijke groei. Fijne uitwisseling van ervaringen onder de studenten.

Student Post-hbo WFM aan het woord

Onlangs heb ik met succes de Post-HBO Work Force Management opleiding aan de Coniche Business School afgerond. Samengevat was het een mooie, leerzame, vaak gezellige maar ook zeker soms zware tijd. De les dagen waren verdeeld over verschillende onderwerpen/disciplines en werden dan ook door verschillende docenten gegeven, deze docenten zijn zelf werkzaam in het onderwerp dat zij geven. Samen met mijn geweldige medestudenten hebben we dan ook een ruim half jaar lang om de 2 à 3 weken zeer gezellige en leerzame dagen gehad in het klaslokaal in Houten. De gehele opleiding werkt toe naar je scriptie/onderzoek welke je naast de lesdagen maakt en waar een groot deel van je eindbeoordeling van afhankelijk is. De standaard is hoog en je kunt niet zonder hard werken en veel leren de opdracht succesvol afronden, maar dat is tenslotte ook waarvoor je een opleiding kiest denk ik dan. Organisatorisch, voor het plannen van de lesdagen mag het soms iets scherper en ook de tijdlijnen van het ontvangen van feedback kunnen beter maar op het gebied van WFM ben ik geen betere opleiding tegengekomen.